334088.jpg

Päivän ruoka:
pastamakaroneja sekä kalapuikkoja
(valmistusvastuu oli tänäänkin minulla)

Päivän hyvä tekoni: levosta nauttiminen

Päivän uni: Näin painajaista, jossa Oulun ratapihalla oli yksi hylätty vaunu täyteen ahdettuna ulkomailta lähtöisin olevia lapsia. Heitä oli kaiken kaikkiaan kolmesataa ja he olivat Suomeen tulleita pakolaisia, jonka löysin läheltä ohi kävellessäni.

Päivän ihana asia:

avopuolisoni sai minulle lapaset valmiiksi

Päivän televisio-ohjelma: Pirjo Honkasalon ohjaama: Melancholian 3 huonetta (en katsonut, mutta nauhoitin ja toivon, että joskus ehdin katsoakin).

Päivän syntymäpäiväsankarit tuttavapiirissäni: Marko ja Jussi, molemmat ovat minua vanhempia.

Päivän urheilun erikoiset: Osa jääpalloliigan otteluista oli varsin kovia tasoeroiltaan eli ToPV-JPS 14-0, OPS-Botnia 10-0 sekä Veiterä-WP-35 14-0. Tiukemmat koitokset päättyivät seuraavasti: Kampparit-Akilles 8-2, Narukerä-Vastus 8-2 sekä toinen Oululaisvoitto tuli HIFKiä vastaan ottelussa lukemin HIFK-OLS 1-3.

Päivän parasta musiikkia: Idols-ohjelmassa ollut henkselimies

Päivän lukijakysymys,
Sauli Huovinen Oulusta kysyy
-
Onko ihmiset erilaisia eri paikoissa Suomea, sulkeutuneempia, iloisempia...?

Vastaus: Mielestäni tässä on suuriakin eroja. Olen asunut eripituisia aikoja yhdellätoista eri paikkakunnalla ja kokemukseni mukaan iloisuutta olen kohdannut eniten Kajaanissa sekä Pieksämäellä. Sitä vastoin sulkeutuneisuutta olen havainnut Porissa ja jonkin verran myös Lapinjärvellä. Oululaiset jossain määrin muistuttavat helsinkiläisiä siinä, että kokevat jonkin sortin ylemmyyttä muihin. Pienistä kunnista, joissa olen asunut asuisin varmaan mieluiten nykyisin joko Taivalkoskella tai Utajärvellä. Kajaani on kaikista asumistani kunnista ollut kaiketi se viihtyisin itselleni. Muistoja on kaikista yhtä lailla hyviä kuin ei niin hyviä. Tästä voi tehdä siis johtopäätöksen, että omalla käytökselläkin voi kaiketi vaikuttaa paljon siihen, miltä elämä milloinkin tuntuu.

Päivän nettivinkki: Kajaanin kaupunginteatteri